Когато римският поет Катул пише за “поглъщането на пътя”, той представя метафора за потапяне в атмосферата на далечното пътуване. В днешни дни сме много близо до това да извличаме енергия от пътната система. Това е при условие, чe прототипите, които се очаква да се тестват във Великобритания се окажат практични.
По-късно тази година, Обединеното Кралство ще започне тестове на “динамичен безжичен захранващ трансфер”, които ще продължат 18 месеца. Това бе съобщено от транспортния министър, Андрю Джоунс. Правителството ще инсталира устройства под пътищата и в автомобилите, като се надява да установи дали безжичното зареждане с енергия може да проработи за британските магистрали. Мобилното захранване ще разреши един от най-големите проблеми за електрическите автомобили – запазване захранването за продължително време.
В Обединеното Кралство вече са тествали различни разновидности на тази технология и са идентифицирали версия, която работи. Те са вече готови да се впуснат в производство. Системата използва захранващи кабели свързани със специални намотки, които се поставят под пътищата. Намотките изпращат електричество през въздуха до приемниците намиращи се в автомобила. Това ще позволи батерията на колата да се захранва докато тя е в движение по високо технологичната пътна настилка.
Трансферът на електричество има потенциал да бъде усвоен от всеки автомобил. Цялата система ще се разполага под земята, затова няма да е нужно изграждането на допълнителна инфраструктура около пътищата, която да повишава риска от катастрофи. Безжичният трансфер ще бъде много по естетически приятен отколкото захранването, което се използва от градските трамвай, тролей и прототипа за магистрали с нулеви вредни емисии в Америка.
Използването на електрически автомобил е една от стъпките, които са нужни за спасяване на планетата от прекомерното замърсяване. Това изпълва човек с позитивизъм, но да стоите с часове на магистралата и да чакате колата ви да се зареди може да убие всяка капка щастие у вас.
Към момента моделът на BMW i3 може да измине 130 километра преди да се наложи да презареди с електричество. Nissan и тяхното предложение за електромобил, Nissan Leaf, ще ви отведат на 135 километра преди да се наложи да търсите станция за зареждане. От Chevy предлагат Chevy Volt, който може да измине само 61 километра. Тези разстояния са практични за градските части, но са недостатъчни за пътуване на дълги разстояния.