Изпитанието пред търговеца:  да продава на „по-интелигентния“ купувач

Вземането на решение за покупка от страна на купувачите е следствие все повече от употребата на цифрови устройства. Потребителите заявяват, че използват смарттехнологиите, за да намират информация за стоките и услугите и така получават повече за парите си от преди.

Макар по-голямата част от оборотите в търговията на дребно да се дължат на продажби в магазини, забелязваме купувачи, които са по-ориентирани и купуват от по-малко на брой отделни магазини, отколкото през предишните години.

Сред основните характеристики на поведението на потребителите са:

Използването на технологии при пазаруване е почти универсално.

Осемдесет процента от потребителите съобщават, че в процеса на пазаруване използват технологии, като смартфон приложения за проверка на цените, услуги за купуване онлайн с получаване на стоката в магазина, както и технология във физическия магазин за проучване или поръчване на продукт.

В допълнение на това, 60% от клиентите правят повече проучвания на стоките онлайн днес, отколкото преди две години.

Физическите магазини поддържат силни позиции.

Клиентът избира физически магазини за по-добро обслужване и по-бързо, по-социално пазаруване. Това може би допринася за ръста на електронната търговия като дял от общите продажби на дребно (7.5 на сто в световен мащаб).

Изпитанието пред търговеца:  да продава на „по-интелигентния“ купувач

Клиентите желаят конкретна стока и безпроблемно сдобиване с нея.

Днешните купувачи знаят какво искат. Най-голямото разочарование, цитирано от 73% от анкетираните, е за неналичност на артикули. Това подчертава важността на управлението на складовото стопанство за търговците на дребно.

Потребителите се чувстват по-интелигентни и получават повече за парите си.

Цели 80 процента от потребителите в световен мащаб заявяват, че получават повече за парите си, както във физически магазин, така и онлайн.

Търговците се подготвят за лоялността на купувачите.

Въпреки че само на един клик разстояние имат почти безкраен избор, едва 26 процента от купувачите желаят да пробват нови търговци. Това може да представлява предизвикателство за търговците, които се опитват да привлекат нови клиенти. Едва 20% заявяват, че технологията ги е накарала да обмислят дали да не изберат нов търговец.

Според , информационните технологии докосват почти всяка сделка на дребно.

Тези данни бяха разкрити в доклад на MasterCard.

Реклама

Inspiration Hub

 
  • Първа помощ при чревна инфекция през лятото

    Д-р Теа Александрова: По-голяма част от стомашно-чревните инфекции се причиняват от вируси.Д-р Теа Александрова завършва медицина с отличие през 2018 г. Работи в отделението по педиатрия и в спешения педиатричен кабинет към УМБАЛСМ „Н. И. Пирогов“ ...

Коментари

Реклама

Още новини:

Още анализи: