Автономните коли са технология, която се задава с пълна пара към пазара на автомобили. Механизирани функции като антиблокиращи спирачки, електронен контрол на стабилността и дори автоматично паралелно паркиране са сред иновациите в индустрията за последните години.
Тези нововъведения са на път да се превърнат в остаряла технология след въвеждането на напълно автономните коли. Проектът на Google за самостоятелно задвижвани коли е на път да премахне нуждата от шофьор изцяло.
Дори най-напредналите модели, които в момента са на пазара не се доближават до това. Моделът на Tesla Motors стана известен с това, че въведе през 2015 година функция за самостоятелно движение по пътищата, но дори и те не са близо до това, което Google подготвя.
Тук изниква въпросът за правното регулиране на тази нова технология. В отговор на писмо от Google, Националната агенция за безопасност на движението по скоростните пътища на САЩ (НАБДСП) казва, че ще разглежда закона като възприема автономните коли на Google като шофьор.
„Ние сме съгласни с Google. Техните автономни автомобили няма да имат шофьор в традиционния смисъл“ пише Пол Хемерсбог (Paul Hemmersbaugh) главен съветник на НАБДСП. „Ако няма човек, който да управлява автомобила, то по-подходящо е да определим шофьора като този, който извършва навигацията“.
Към момента няма поправка в правното разглеждане на закона, но подкрепата на НАБДСП ще помогне за бъдещата законова регулация.
Google твърди, че ако автономните им автомобили притежават волани или педали, хората предвижващи се с тях могат да бъдат изкушени да се намесят в управлението и да причинят неволно пътен инцидент. Компанията иска техните бъдещи клиенти да се доверят напълно в сигурността на софтуера и че той ще постъпи правилно във всяка ситуация, винаги.
Самозадвижващите се коли са технология, която все още плаши много хора и повдига въпроси за безопасността по пътищата. В скорошно проучване направено от Morning Consult, 43 процента от респондентите казват, че възприемат автономните коли за опасни, докато 32 процента биха се доверили на новата технология. Останалите 25 процента остават без отговор.