Най-накрая компанията McCann в Япония превърна най-смелите мечти на рекламистите в реалност. Новината е, че фирмата е автоматизирала работата на една от ключовите за всяка рекламна агенция позиции – тази на креативния директор. Роботът AI CD е най-новият служител в японския офис на McCann и официално втъпва в длъжност от 1 април 2016 г. Към това назначение ще се присъединят и нови 11 тоу-що дипломирани колежани, съобщиха от McCann. А относно датата 1 април – тя е пълно съвпадение и новината трябва да се пирема напълно сериозно.
В прессъобщение от компанията се казва:
“AI-CD β е изкуствен интелект и е в състояние да дава креативните насоки в работата на ръководената от него рекламна дирекция.
За в бъдеще той ще бъде насочван към конкретни задания то клиенти и ще може да произвежда креативни решения в зависимост от брифа, който е постъпил от клиента. До този момент креативните предложения се базираха изцяло не опита, въобръжението и ноу-хауто на творчески личности, но вече ще се опират на креативността, заложена в един изкуствен интелект”.
В прессъобщение от компанията се казва:
“AI-CD β е изкуствен интелект и е в състояние да дава креативните насоки в работата на ръководената от него рекламна дирекция.
За в бъдеще той ще бъде насочван към конкретни задания то клиенти и ще може да произвежда креативни решения в зависимост от брифа, който е постъпил от клиента. До този момент креативните предложения се базираха изцяло не опита, въобръжението и ноу-хауто на творчески личности, но вече ще се опират на креативността, заложена в един изкуствен интелект”.