Предизвикателството пред университетите е да образоват младите хора за още несъществуващи професии

Зам-ректорът на Американския университет:

След едно посещение в Американския университет в Благоевград, решихме, че ще е интересно да обсъдим с ръководството на този не съвсем стандартен за нашите ширини образователен център какво е различното в техния подход към образованието и студентите и как виждат връзката между университетите и бизнеса, за да е в полза тя за кариерата на младите хора. Разговаряхме с доц. Емилия Занкина, първи заместник-ректор по академичните въпроси на АУБ и преподавател по политически науки. Преди АУБ, тя е защитила докторат и е работила в Питсбъргския университет, САЩ, което прави мнението и още по-интересно заради сравнението между двете системи.

Прочети още: Предизвикателството пред университетите е да образоват младите хора за още несъществуващи професии

Мечтата да пресъздадеш Марлене Дитрих

Мечтата да пресъздадеш Марлене Дитрих

Вера Шандел е една от трите съвременни български емблеми на суинг музиката, които познаваме от триото  Sentimental Swingers. Франкофон по душа, родена в Кюстендил, израснала в Алжир, с кариера на финансист, от 2010 г. е на сцената. Избира музиката и преоткрива женствеността във всеки детайл от живота си. Вярва, че ако човек тръгне по някакъв път и този път е към „себе си“, нещата се случват сами.

Прочети още: Мечтата да пресъздадеш Марлене Дитрих

Надя Маринова: Битката за талантите се води на много нива

Надя Маринова: Битката за талантите се води на много нива

По време на конференция за Employer Branding на 24 ноември 2017 в Експо хотел София ще се дискутират най-добрите стратегии за управление на бранд репутацията, за изжраждане на работодателския имидж и най-успешно въведените програми за устойчиво развитие на employer brand, разказва Надя Маринова, главен редактор на b2b Mediа и организатор на форума “Битката за талантите” в специално интервю за списание “Човешки ресурси”.

Прочети още: Надя Маринова: Битката за талантите се води на много нива

Рецептата за успешно развитие са качествено обслужени клиенти

Рецептата за успешно развитие са качествено обслужени клиенти

В ARCO REAL ESTATE вярваме, че за да постигнем крайната си цел на доволния клиент, трябва да се обградим с мотивирани, целеустремени и отговорни колеги, такива с каквито ние се гордеем, че работим в България ежедневно, казват в интервю за b2b Media Евгени Василев, управител и Вихър Славейков, мениджър отдел Ексклузивни проекти

Евгени Василев ръководи ARCO REAL ESTATE България от 2008 г. Преди 2008 г. заема различни управленски длъжности в сферата на недвижимите имоти, инвестиционното посредничество и обществените поръчки. От 2016 г. е член на "УС на Национално сдружение недвижими имоти”, България.

Прочети още: Рецептата за успешно развитие са качествено обслужени клиенти

И в работата, и в любовта успява този, който вложи сърцето си

 И в работата, и в любовта успява този, който вложи сърцето си

Една 100-годишна белгийска фамилна фирма вече четвърт век има и свое дружество в България. Пуратос България, част от белгийската Puratos Group, отпразнува 25-тата си годишнина с изключително парти в Киноцентър Бояна в присъствието на официални лица, партньори, медии и гости.

Успешното й присъствие на нашия пазар за този период се дължи и на факта, че научната и развойната й дейност приспособяват продукцията й към българския вкус. Днес всеки трети хляб в България се произвежда с продуктите на Puratos. Фирмата е доставчик на продукти и решения за мелничарство, хлебопроизводство, сладкарство и шоколатиерство.

Прочети още: И в работата, и в любовта успява този, който вложи сърцето си

Иновациите ни отличават от другите конкуренти

Иновациите ни отличават от другите конкуренти

След въвеждането на първия чатбот за заявяване на кредит в света, поредното нововъведение, което Credissimo представи тази година, е приемането на криптовалутата Биткойн /Bitcoin/като официално разплащателно средство с цел по-бързо и по-ефективно обслужване на клиентите си. Подобно решение няма аналог на българския пазар, разказва нежната страна на ФинТек компаниите - Биляна Христова - онлайн маркетинг мениджър в Credissimo пред b2b Media.

Биляна Христова е с тринадесетгодишен опит в сферата на маркетинга, рекламата и връзките с обществеността. От 2015 година ръководи маркетинг отдела в компанията лидер в областта на онлайн кредитирането - Credissimo. Преди това е ръководила екипа за работа с клиенти в иновативната българска платформа за реклама на клик EasyTrader – по-късно EasyAds. След успешния старт на нейната кариера, консултира и управлява рекламни бюджети на редица големи международни и български компании, клиенти в дигитални рекламни агенции.

Прочети още: Иновациите ни отличават от другите конкуренти

Защо точно ти?

ЗАЩО ТОЧНО ТИ?

Джеймс Рийд е председател на REED, консултантска компания за подбор на персонал с над 3500 служители по цял свят, и редовен медиен коментатор по въпросите за пазара на труда и работата; участвал е в BBC News, Sky News, CNN, CNBC, London Live, Bloomberg, Sunday Brunch и The Apprentice. Знанията и опита си в сферата споделя в месечен блог за раздела „Young Voices” на Huffington Post.

В проучването за бестселъра Защо точно ти? 101 въпроса, задавани на интервю за работа, от които никога вече няма да се боите Рийд се консултира с много от служителите във фирмата си, за да открие какво прави едно интервю за работа успешно (или катастрофално).

Е, какво можете да направите, за да се отличите?

Повечето хора знаят основните неща, които трябва (проучване на фирмата, пристигане навреме) и не трябва (ругаене, лъжи) да правят. По време на проучването си обаче Рийд се концентрира върху по-малко конкретни, но жизненоважни съвети за интервю. Любимите му са :

Не става въпрос за CV-то ви, а за това кой сте и в какво можете да се превърнете:

Повечето хора започват подготовката си за интервю, като актуализират CV-то си и обмислят какво трябва да кажат по него. Но ако са ви поканили на интервю, интервюиращият вече е научил най-необходимото от него. Основната преценка е на вас и характера ви. CV-то ви се отнася изцяло за миналото – за умения и технологии, които ако вече не са остарели, скоро ще бъдат.

Бъдещето пристига неминуемо и единственото, което може да се направи за това във всеки бизнес, е да се наемат хора, способни да се справят с промяната. Ако можете да поведете промяната – дори да я започнете, – винаги ще сте желани.

Работодателите искат хора, които ще се развиват на работното място и може би ще са неузнаваеми след няколко години.

Най-добрата личност, която можете да бъдете по време на интервю, сте самите вие:

Интервюиращите са обикновени хора. Искат да усетят емоционална връзка с истинска личност, не със стратег. Харесва им, когато връзката се осъществи по време на интервю, но се случва по-рядко, отколкото им се иска, защото стаята за интервюта е изкуствена среда, такава, която лесно подтиква към изкуствено поведение, спънки в разговора и неудобни паузи.

Обикновено в такива ситуации не виждате хората в най-добрата им светлина, въпреки че точно това е целта. И след поредица подобни разговори интервюиращите често се надяват на среща с истинско човешко същество.

Ако говорите открито и честно и не преувеличавате или блъфирате, ще им дадете каквото искат. И те ще ви запомнят заради това.

Интервюто е двустранен процес:

Работните места са страничен продукт на бизнес, който съществува, за да решава проблемите на другите, и вашият интервюиращ иска да плаща на някой, който ще им помогне да го постигнат. В общи линии те се нуждаят от вас колкото и вие от тях.

Веднъж щом приемете това, би трябвало да започнете да посочвате себе си като разрешител на проблеми. Но какви проблеми ще разреши вашата потенциална нова роля за вас? Работодателите и кандидатите са равни, следователно вие сте едновременно интервюиращ и интервюиран.

Най-лошият начин да приключите интервю е да не можете да зададете въпроси:

В добавка към цялостното напрежение от едно интервю, това е психологическо убеждение, известно като правилото на финалната кулминация. Разяснено от носителя на Нобелова награда за психология Даниъл Канеман в книгата му „Мисленето”, това означава, че когато си припомняме минали събития, впечатленията ни за тях са непропорционално повлияни от финалните моменти.

Приключването на интервю с „Получих цялата информация, от която имах нужда, благодаря” поражда впечатление за неприятна комбинация от липса на любопитство, липса на интерес към работата или компанията и/или обща липса на социални умения. Въпреки повърхностните впечатления стратегията ви за завършване не е непременно за събиране на информация, въпреки че всякакви допълнителни факти ще са от полза, ако ви ги предложат. Вместо това можете да използвате завършека на интервюто, за да демонстрирате малко личен чар. Това ще затвърди позицята ви като най-добрият кандидат за работата и ще остави у интервюиращия трайно приятно впечатление.

След което идва чакането – и чуденето кога и как да се осведомите за резултата.

Повечето съвети се свеждат до едно и също: положете усилие да присъствате в съзнанието на интервюиращия, без да досаждате или дебнете. Но докато принципът е ясен, прилагането му е по-трудно. Възможно е след като изпратите кратко благодарствено съобщение, да получите в отговор само мълчание. Това е моментът да призовете цялата сила на волята си и да устоите на порива да се свържете отново с интервюиращия. Ако са ви казали, че се надяват да стигнат до решение в рамките на две седмици, е разумно да изчакате, докато крайният срок мине.

Тази ситуация е подобна на срещите. Ако излезете с някого и той повече не се свърже след това с вас, можете да пробвате още веднъж. След това ставате досадни, ако продължите да го търсите. Няма какво да спечелите от подобно поведение. И както и при срещите, е трудно да чакате търпеливо, затова най-добрият съвет е: не стойте до телефона! Продължете да разпращате CV-то си по други обяви и се пригответе да продължите нататък.

Защо точно ти? предстои да бъде издадена през м. април от издателство „Локус Пъблишинг”.

Реклама

Представяме ви:

Още съвети: